Monday 15 October 2012

Tomato

Assalamualaikum.


Mr. Google



Heh. pepagi aku nak citer psl tomato. spesis buah yg comel tp tak brapa nak comel laaa. wink! :p haha. takde la nak citer apa sgt. just nak share, tomato ni sangatsangatsangat bagus utk kulit. selain sangat bagus dimakan, ianya juga sangat bagus untuk dibuat sebagai masker. betol gua ckp wei!!! tak caye? try lah dulu.

Cara nak buat senang jer. ambik sebijik tomato, lepas tu, lenyek sampai hancur, pastu tempek jer kat muka tu. biar 20 or 30 minit, pastu cuci dgn air suam dan air sejuk, air sejuk tu adalah utk mengecilkan pori-pori kat muka kita. Kalo aku, aku suka biar tomato tu kat muka sampai pagi esok. bangun jer dr tidur, aku teros pegi cuci, nah, terasa kulit muka glowing-glowing bak perempuan dlm iklan kat tv pulak dah. ahh. bajet diri mcm model produk mahal giteww, asyik-asyik pegang muka. halus sangattt. sumpah tak tipu. :)

Satu je, nak buat benda nih mesti ada sikap rajin and sabar. coz takdelah sekali cuba, terus jadi, ilek luu wei, buat dulu, amalkan, rajin-rajinkan diri anda. InsayaAllah nampak hasilnya. alah, lagipon modal murah je kot, klu aku, sehingget aku beli dpt 3biji. 3biji tu aku boleh pakai utk seminggu. agak-agak bajet nak beli tomato tu 5hingget je sebulan. alaa, takyah ler berkira kalo nak cantik. tutup mata beli, setel kan? :D

Apa-apapon, kepada korang semua, cubalah petua nenek ni k, hahaha. selamat mencuba dan selamat merawat kulit anda menjadi halus mulus. semoga berjaya! hehe. ayat tak bleh blah!


Thanks for reading this.

No comments:

Post a Comment